Lite piggare

Det är konstigt men när man kommer ut till stallet blir man alltid lite piggare. Det är som en väckarklocka.
Började med att mocka ut bajshögen som hon lagt så fint i ena hörnet och sen hämtade jag in en ny torvbal. Hennes box är ju redan mockad när man kommer ut på vardagskvällarna så det är värsta lyxen. Men ville få bort den högen hon lagt nu när hon kommit in från hagen innan jag la dit ny torv. För torvningen sköter vi själva då det blir alldeles för tungt för Linda som snällt fixar åt alla på dagarna. Sen gjorde jag rent såret som knappt är ett sår överhuvudtaget men tydligen tillräckligt för att hon ska ha ont. :( stackars fina grå. Fast det är klart, det sitter ju precis nere vid hoven så varje gång hon sätter ner hoven så blir det ju ett tryck och då spelar det nog ingen roll hur litet det är. Har klippt bort den lilla fliken som var lös och gnuggade rent i sprickan. Då reagerar hon ingenting minsann. Så jag håller tummarna att det blir bra.
Ryktade henne och skrapade bort lite lös päls med en ryktsten. Fy så hon fäller nu. :) man är lika hårig som hon när man är klar. Men det är så mysigt att bara stå å mysa en stund så här på kvällen.

Nu blir det en dusch och sen väntar sköna sängen! För nu när jag kommit hem känner jag att tröttheten kommer tillbaka och orken tar slut.

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0