Lunchades

Är nu hemkommen från stallet och ska äntligen äta lunch. Idag är en hungrig dag. Känner mig sugen på nåt hela tiden. Sen blir det en lite tupplur tror jag då jag sovit dåligt i natt.

Skoningen gick bra i alla fall. Var precis som att Beauty kände på sig att hovslagaren skulle komma då hon nu på morgonen dragit av sig en sko alldeles själv. Har gått två vändor genom hela hagen utan napp. Skon är borta. Jag som hade tänkt använda den igen. Men men.., shit happens!
Den dyker nog upp en dag när man inte letar. Så är det jämt.
Sen hann jag inte mer än åka ifrån stallet så ringde stallskötaren Linda och sa att Beauty förmodligen trampat sig. Suck! Så länge hann hon ha sina bakskor innan hon sätter fötterna fel. Jag va ju i hagen en kvart tidigare och letade sko och då hade hon inte trampat sig. Så går hon ner med lunch till hästarna och ser då att Beauty haltar lite på fram och ser sen att det rinner lite blod från baksidan av benet.
Så nu ska jag åka upp till stallet senare idag igen och kolla hur det ser ut. Ingen mening att göra något nu då det är bättre att hon får va ute istället för att stå inne om det ändå bara är ett litet sår. Hon hade i alla fall inte trampat av sig en till sko.

Så håll tummarna för att såret ser okej ut sen och att alla skorna sitter kvar och även att den gamla skon dyker upp. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0