Betty Boop morgon

Har tillbringat morgonen med fina grå och tömkört lite i ridhuset. Började med att hon fick skritta fram själv runt fyrkantspåret i longerlinan när jag bara gick fram och tillbaka i mitten och sturde ut henne. Sen fick hon även trava och galoppera lite innan det var dags att koppla på tömmarna. Idag kändes hon väldigt lugn och avslappnad. Har fortfarande inte lyckats riktigt med det jag vill i högervarvet men hon behöver nog bara mer tid på sig så att poletten kan trilla ner. I vänster varv gör hon det mesta jättelätt på tömmen. Ökar, minskar, stannar, går fram, flyttar undan men i höger varv så är det lite knepigare. Framförallt att flytta undan för tömmen. Men en dag kommer hon förstå och då kommer det va lätt som en plätt. Är nog jag som måste lära mig att bli lite tydligare också. Är i alla fall nöjd med hennes prestation och att hon försöker.
 
Va ju tvungen att ta ett litet kort innan vi började :)
 
 
Och sen ett när jag hade släppt ut henne till sina kompisar igen. Här med nya bästisen Vicky som hon håller sig nära hela tiden. Vart tyvärr lite suddig men dom är söta ändå.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback