Ny vecka

Idag är det måndag och ny vecka. Helgen har spenderats i stallet då jag haft stalltjänst och fixat och donat. På kvällarna har jag varit helt slut i kroppen så har inte orkat göra annat än att ligga och slöa i soffan. Vi var två stycken som hjälptes åt hela helgen så det skulle bli lättare och trevligare. Är alltid roligare med sällskap. :)
 
Beauty har fått vila i helgen då jag inte orkat göra någonting vettigt med henne efter allt slit men hon har verkat nöjd ändå. Hade tänkt åka ut idag på morgonen men fick styra om lite i planeringen då besiktningsmannen skulle komma hit lite snabbt och mäta. Tog istället en promenad med hundarna och kände redan här att kroppen fortfarande är trött från helgen så blev en promenad i väldigt lugnt tempo. Det var väldigt kallt ute idag tycker jag. Burr!!!
 
När vi kom in klippte jag deras klor och självklart så lyckades jag (klantarslet) klippa lite för långt på Mili som har svarta klor så att hon började blöda på baktassen. Och nu har det blödit lite till och från i 2 timmar då hon inte låter bli att slicka där så nu gav jag upp. Har tryckt på massor med "blod-stopp" pulver, satt bomull mellan trampdynor och runt klon och sen har jag satt på en strumpa på det. Nu ska det sluta!
Tur att hon är så himla snäll att ha och göra med. Hon pep inte ens till när jag klippte för långt utan hon bara titta lite på mig. Söta stackars lilla Mili. Och dumma mig!!
 
 
Nu ligger hon här i soffan bredvid mig med sin strumpa och tycker förmodligen lite synd om sig själv lilla stumpan.
Kira ligger och sover på andra sidan och snarkar.
 
 
Nu ska jag också ta och vila lite och kolla på Glee.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0