Fredag hela dagen:)

Dagen började med gröt till frukost för både mig och Elina för att sedan fortsätta med lite fredagsmys på jobbet. Stannade nån timme innan vi fortsatte vidare hem till min pappa. Han är fortfarande lite läskig tycker Elina och hon berättade det väldigt tydligt genom att gråta så tårarna sprutade så fort han skulle hålla henne, så hon fick va hos mig istället och sitta och titta på håll. Åt även lite lunch där innan vi åkte hem och sov middag båda två. Såååååå skönt!!! Älskar verkligen att sova! 
 
Efter middagsluren åkte vi ut till Betty Boop och fixade henne så Kicki kunde tömköra och rida. Fast eftersom hon vart lite sen pga av en trafikolycka som hade inträffat på vägen från hennes jobb så började jag tömköra istället. Måste säga att hon har gjort ett jätte bra jobb med tömkörningen! Beauty lyssnade riktigt bra nu, svarade direkt på vad man än bad om utan tjaffs och utan att försöka springa. 3-4 dagar i veckans tömkörningsbootcamp i 4 veckor har gett resultat! :-D Nu är det bara jag som ska lära mig att vara tydligare i tömkörningen själv. Är ju liksom mer van vid att tömköra inför körning än sån här tömkörning. Lite skillnad på detaljerna här ju. Men jag får öva mer helt enkelt. 
 
Knäppte några bilder när Kicki red, lite springit i början och Beauty försökte smita lite men sen gick det bara bättre å bättre. Inget bockande här inte!! Det går framåt sakta men säkert och jag tror sadeln har varit en bov hela tiden innan nu när man ser hur hon går med denna nya på ryggen. 4:e sadeln gilt! Känslig dam man har!! :) 
 
 
 
 
 
 
Min fina häst!! Jag blir lika glad varje gång jag tänker på att jag fått äran till en sån tokvacker häst! Så jäkla snygg!!
 

Nu på kvällen har vi bara tagit det lugnt med en film. Anna var även här och käkade middag med oss och hon hjälpte mig även med Elina i ridhuset när jag och Kicki höll på med Beauty. Perfekt med en barnvakt på plats! :)
Sen passade hon även på att borsta på Beauty eftersom hon har hästabstinens. :) 
 
Elina är helt inne i filmen :) <3
 
 
 
Så kul att även hon gillar film! :) blir ju liksom lättare att slappna av framför tv:n då. Skruttunge! Nu ska vi gå upp och lägga oss. Hon har redan somnat så bäst att jag gör det jag med. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0