Min dag idag

Dagen började med en omelett...
 
 
Nyttigt med massa broccoli i. :) 
 
Efter det fick Elina ett mål mat till samt att jag pumpade så att Christer skulle kunna mata när jag var i stallet sen ifall hon blev mer hungrig. 
Åkte till stallet och hämtade in Beauty från hagen. Borstade och fixade henne. Satte även på sadeln idag så hon får börja vänja sig igen. Ledde henne ett varv runt rundbanan innan vi gick in i ridhuset där hon fick jogga igång lite fritt. Sen efter en stund spände jag på inspänningstyglarna men endast lite löst. Hon har ju inte gjort nåt på ett tag nu så jag vill inte pressa henne för hårt. Vi tar det lite långsamt.
Kollade sen av så hon lyssnade på gas och broms. Och att hon lyssnade på min röst. Hon skötte sig fantastiskt bra. Endast några riktiga bocksprång med skruvar i början när jag satte lite press på henne. För lite får hon allt jobba. :)
Longerade bara en kort stund och sen tog jag en fin bild innan vi gick ut och skrittade av runt rundbanan igen. 
 
 
Fortsatte sedan hem och hoppade in i en snabb dusch. Dammsög och matade Elina innan det var dags att hämta Charlie som blev hur glad som helst när han fick syn på mig. Promenerade hem igen och började förbereda middagen. Christer fick ta över efter en stund då Elina va hungrig igen. Hon är inne i nån slags småätande fas tror jag. Äter bara lite åt gången sen blir hon sur. 
 
Har svept i mig två koppar kaffe...
 
 
...min räddning när man är konstant trött.
 
Sen har Charlie ätit godis, tittat på Thomas tåget på iPaden och klappat på Elina. han har även raceat runt med sin bil och lekt lite med leksakshästarna. 
 
 
 
Sen när han blivit hämtad så har jag och Elina dansat lite som vi brukar på kvällarna. Hon gillar det och blir alldeles lugn. Jag har även kört lite benböj och utfall med henne i famnen. Bra träning för benen och lite rumpa. :) 
Nu återstår bara min älskade sömn. Får hoppas att det blir några timmar i alla fall. I morgon väntar ett nytt BVC besök, lång promenad och eventuellt träff med fina Linda. 
 
Det var min måndag! :) god natt!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0