Snart ska jag inte träffa min skrutt på heeeela helgen

Hej å hå, dagarna går å jag är usel på att blogga vissa dagar. 

Igår spenderades i alla fall dagen på öppna förskolan där en föreläsning om barnmat hölls. Intressant och mn tänker ju att man borde börja göra mer mat själv istället för de där burkarna som är svindyra men såå smidiga. Inte lätt när man inte tycker att matlagning är kul och varje dag är ångestfylld för man inte vet vad man ska äta. Har försökt med matlistor å så men det går lite upp och ner med det. Ibland är man taggad att liksom vr duktig å så å ibland inte. 




På kvällen igår va en tjej ute och provred Beauty. Gick väl både lite bra och dåligt. Beauty var spänd och springig. Eftersom de var en hoppryttare så ville hon hoppa ett litet kryss bara dör känna så B tyckte att det var kul. Sagt och gjort, B spetsade öronen å hoppade som bara den! 1 m över det lilla krysset å svängde därefter lite hastigt så ryttaren hamna ur balans så hon trampade ner hårt i ena stigbygeln viljet gjorde B lite sur så hon kastade sig runt och hoppa upp i luften samtidigt (så som hon kan göra ibland) så ryttaren flög av å B galopperade iväg. Men tjejen var modig så hon hoppade upp igen och hoppade de lilla krysset igen och denna gången gick det kalasfint. Överambitiös häst som spetsar öronen å tar i som om det vore kinesiska muren. (Log brett bara för att hon hoppade så gulligt med öronen framåt hela tiden) Kul tyckte B som vart lite taggad. Och jag kan rent krasst säga att allt verkligen känns fördjävligt! 
JAG vill ju vara den som rider å tränar MIN fina häst. Ego kanske jag vet men det är vad JAG känner. 

Nää nu ska jag äta lunch. Å förresten har jag inte ätit en enda godis eller druckit läsk eller ätit kakor eller nåt sött nu på 2 dagar! Hell yeah!! Klapp på axeln och försöker intala mig att frukt och bönor är gott.. 

I julklapp önskar jag EN enda sak, EN... 


Ikväll ska vi lämna Elina till hennes farmor då vi båda ska jobba i helgen. Så vi kommer inte se henne förens söndag kväll. Hur ska jag klara det??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0