Städdag

Fortfarande snorig och hostig här hemma men har i alla fall deltagit på städdagen som vi har haft här i orådet idag. Vi har krattat massa och sopat, rensat i rabatter och snackat massa med lite olika grannar. Sen så vart det självklart korv, kakor och kaffe efteråt också. :)
 
Elina "krattade" också! :)
 
 
Har slagit in en liten present till min mormor som vi ska åka till i morgon, en fin tavla på Elina.
 
Innan städningen var jag ute på en långis med hundarna. Dom fick springa lösa ganska mycket idag vilket behövdes. Mili är ju som lugnast inne när hon fått springa ordentligt. Är ganska jobbigt med henne nuförtiden då hon har börjat göra utfall mot mötande hundar, skäller på allt och alla och är allmänt bångstyrig och skiter i att lyssna ordentligt. Hon har ju alltid varit lite så svår att få kontakt med när man får hundmöte men sen Elina kom så är hon värre än innan. Och det är mest när man går med vagnen. Nästan aldrig annars. Hon skyddar väl Elina men det är ändå så jobbigt att man måste bli irreterad på henne varje promenad typ. 
 
 Men vi får fortsätta och nöta och försöka träna bort detta beteende. Synd bara för Kira som är så snäll jämnt som gärna tar åt sig när man säger till Mili. 
 
Nu ska jag försöka krya på mig ordentligt med alvedon, ipren, strepsils och mycket vatten. Är trött på denna megaförkylning nu. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0