Oj vilken dag :)

Startade dagen med en promenad med hundarna direkt när jag vaknade.
 
 
Christer hade gått upp med Elina lite tidigare och gett henne frukost så dom var inne och gosade medans jag gick ut. Sen åkte han till jobbet och Jaya kom och hämtade Elina. Hon fick vara barnvakt idag så jag kunde åka och rida. Och den slingan som normalt går att rida ganska snabbt på typ 20-30 min tog idag ca 1 timme å en kvart för att Beauty vägrade att gå på flera ställen. Allt var livsfarligt och man kunde ju absolut inte gå förbi där ensam tyckte hon. Suck!! Knasiga häst!!! Hahaha.. 
 
Så för att hon INTE ska få som hon vill (stegra och vända runt hemmåt) så gjorde jag små små cirklar med henne åt båda hållen så hon till sist tyckte att det vart så tråkigt och mycket jobbigare än att gå på framåt så till sist så lyssnade hon faktiskt och gick framåt förbi det som var "farligt"  Och så fick jag göra på några ställen längs vägen. Envisa gråa häst!! Men vet du kära söta Beauty?? Jag är ENVISARE!! :) <3 När hon gick framåt fick hon beröm i klappar samt en liten godbit från min ficka. :)
 
Ibland undrar man ju vad hon tänker eftersom hon mellan de där trotsbeteendet går så in i bomben fint så man bara sitter å ler. Älskade knäppa häst! Nöjd vart hon i alla fall när hon efteråt fick bli svampad och fick sin lunch i hagen efter att hon rullat sig. 
 
 
Efter stallet så har det varit full rulle! Har varit på 2 kalas, ett för Ella som fyllde 6 och ett för lilla Lennox som fyllde  3. Massa fika, kaffe och trevligt folk och söta barn såklart! :) Elina har varit lugn hela tiden som vanligt men hon har vägrat äta. Däremot så åt hon hur mycket middag som helst så fort vi kom hem från kalasen. Kanske var det för mycket runt om för att hon skulle kunna koncentrera sig under dagen.
 
Nu sitter jag i sängen efter att ha varit i stallet igen och kvällsfodrat och pussat lite extra på Beauty, gått kvällspromenad med hundarna, matat kaninerna och duschat. Puuuh!! :)
 
 
Så detta var min lördag!
Imorgon ska jag träffa Jennysen och hänga med henne och heja på hennes fina ridtravare som ska tävla 90 cm hoppning med hans halvfodervärd. 
 
God natt!
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Carolin

Haha låter exakt som min 4åring! Skulle skritta en runda på 20 min men tog över en timme då hon inte heller ville gå o skulle backa,vända,stegra... Suck för trotsåldern!! ;-) men tur de är söta! Haha

Svar: Hej! kul att du hittat hit! :)Haha ja dom är lite roliga ibland alltså! Trots, trots å lite mera trots. Men efter regn kommer solsken så bara att ha tålamod så kommer det senare att gå hur bra som helst. Skam den som ger sig! :) Vi får fortsätta kämpa helt enkelt med våra älskade unghästar så kommer vi så småningom komma dit vi vill och glänsa som bara den! :)
Jenny Säfström

2013-09-22 @ 20:49:19
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0