Ridning

Idag vart det ridning på en blöt häst!
 
Beauty hade gått utan täcke i regnrusket så hon var dyngsur när hon kom in från hagen. Men det gjorde inget eftersom vi ändå skulle rida på utebanan då ridhuset är avstängt en tid framåt nu då en ny sarg ska byggas. 
Skrittade fram runt travbanan och joggade sen igång henne i trav på ridbanan. Idag var hon bara sååååååå himla fin att rida!! Mjuk och fin i munnen, lyssnade bra på hjälperna och var bara allmänt jättetrevlig att rida! Kommer ta tid innan jag vänjer mig vid hennes stoooora galopp haha!! :D
 
Det som ska jobbas på nu är en jämn framåtbjudning och att hon kommer fram mer med nosen. Hon vill gärna fuska lite och hamnar väldigt lätt bakom lod. Ska träna på att hålla spåret jag tänkt och att hålla bogarna på plats som gärna åker ut åt nåt håll beroende på åt vilket håll jag rider. Att få henne att bära sig mer själv och få en egen bra balans. Hon tror lite att jag ska bära runt henne och visa henne vart hon ska sätta fötterna. :) Blir lätt att hon "faller" lite åt fel håll om jag inte är där och stöttar hela tiden och jag vill att hon ska lära sig att stötta upp sig själv.
Att hitta en bättre rytm så hon vågar ta ut steget lite till. 
 
Men allt sånt kommer med mer träning! :) Hon var grymt fin att rida idag trots regnet! Lycka var det att få sitta på hennes rygg! <3
 
 
Jag själv måste träna upp min bålstabilitet som är så kass den bara kan bli. Fy för att ha vingliga mig på ryggen liksom. Inte undra på att det är svårt att hålla ett rakt spår med alla kroppsdelar med sig åt rätt håll. 
Hahaha!! 
 
Fina My var med mig i stallet dag och tittade när jag red och hon tyckte att Beauty såg fin ut så det var jätte kul. Hon är ju inte så hästintresserad egentligen men hon ville följa med mig ut och hålla mig sällskap. I regnet!! Så himla gulligt av henne! Vi åt även middag ihop och har fikat lite efter det och busat med Elina. Men nu har hon åkt hem och jag har precis nattat mitt lillhjärta. Ska hoppa in i en dusch och sen sova. I morgon är det babycafé och babyrytmik på förmiddagen så full rulle kanelbulle! :)
 
God natt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0