Sjukling :(

God morgon på er!
 
För min del är det snorigt och jag är helt slut. Har inte sovit en blund i natt då fina lilla Elina fick min förkylning i natt och var jätte täppt i näsan och hade svårt att andas. och nu på morgonen har febern kommit också, stackars lilla. :( 
 
Har gett alvedon och gjort rent näsan med lite koksaltlösning så det täppta ska släppa, och nu ligger hon och sover. Så nu ska jag också passa på att sova lite annars vet jag inte hur jag ska orka denna dag. Vi ska krya på oss idag och hoppas på en friskare dag i morgon. 
 
 
Beauty ska vila idag eller som mest gå en promenad. Men får se om jag vill släppa min sjukling här hemma idag eller om Beauty faktiskt får klara sig utan mig idag. Hon har ju ridits lite hårdare nu två dagar i rad så det gör henne bara gott att få vila upp sig en dag eller två hon med. 
 
 
Alltså hennes galopp på ridbanan igår!! <3 
Testade även att sätta mig ner i den lite och verkligen korta henne. Har inte gjort det så mycket innan eftersom hon blivit så spänd och obekväm med det tidigare. Tar ju allt i hennes takt och vill ju att hon ska tycka det känns bra. Har inte bråttom någonstans och vi ska ha kul på vägen utan massa tvång. 
Hon kändes helt underbar och hennes galopp är bara för bra!! Skulle kunna sitta hur länge som helst. :) Hon tog det med ro igår och jag kände verkligen hur hon gjorde sitt bästa.
 
Hoppas alla ni får en friskare dag än mig och Elina så hörs vi senare när jag fått lite sömn. :)
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0