Tömkörning

Blev lite tömkörning såhär på kvällskvisten. Hade nämligen glömt att ta med mig ett rent schabrak så då blev det ingen ridning. Fick planera om och tömköra istället, men det var ju bra det med. Kände att hon var lite loj och okoncentrerad men så var vi ju också på utebanan där det finns så mycket mer att titta på. Sen var det ju alldeles klaffsigt på marken och stora vattenpölar täckte stora delar av banan också så då var det ju lite läskigt att gå där. Var någon träning i ridhuset så där kunde vi inte hålla till. men i det stora hela så tycker jag ändå att det gick hyffsat bra. Hon lyssnade jättebra på halterna och var duktig på att flytta åt sidan. Traven var stundvis hur fin som helst och stundvis lite springig. Galoppen var väl inte hennes bästa gångart idag då hon ville byta med bak varje gång hon skulle korsa vattenpölen som hon var tvungen att springa i (söta häst) men jag är ändå nöjd! Var ändå ett tag sen nu som vi tömkörde och nu var det ju dessutom mörkt ute också. 
 
Ska försöka att komma ihåg att ta med schabraken till nästa gång jag ska rida. Hur svårt kan det vara liksom?? Tydligen jättesvårt! Haha!! :) Har verkligen blivit glömsk och virrig sen Elina kom. Kan inte hålla reda på nånting. 
 
Nu ska jag sova! Är sjukt trött men väldigt glad över min fina häst! Tänk vad en häst kan göra mycket för själen. :)
 
 
Gammal fin bild!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0