God morgon onsdag

Elina vaknade tidigt idag så vi gick upp och gjorde lite välling. Sen har hon somnat om i soffan och där har vi nu legat fram tills nu. Tyvärr har jag inte kunnat somna om men fick vila lite i alla fall. Nu är nyhetsmorgon på tv:n och jag ska fixa en kopp kaffe tror jag. Kan behövas idag. 

Igår såg jag ett hus på blocket som jag önskar att jag kunde köpa. Ett hus som jag varit på visning på för flera år sen som nu blivit till salu igen. Då hade jag inte pengarna och inte nu heller, så jäkla typiskt! 

Men men.. Bara gilla läget som vanligt antar jag. Nää jag måste verkligen ta tag i mitt liv. Försöka tänka mer positivt och acceptera att jag inte kan få allt jag vill. Att acceptera att mitt liv ser ut som det gör och försöka hitta ljuspunkterna i det som är. Men jag är i en svacka just nu när allt känns trist och ganska grått. Min ljuspunkt som lyser är Elina som ger mig skratt och glädje och jag får helt enkelt fokusera mer på henne och ta efter hennes energi. Tänka att mitt jobb ger pengar som jag kan försöka spara så jag kanske i framtiden kan göra roliga saker. Just nu behöver jag komma ikapp. Inte köpa massa onödigt. Försöka bli bättre på att använda de pengarna som finns på ett bättre sätt.  

Jag är verkligen den där tråkiga människan just nu som är sådär negativ. Så där som ingen vill vara. Usch för mig.  Måste rycka upp mig. Blääää!

Det finaste jag har är du!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0