Kvällspromenad och klickträning

Hundpromenad när den är som bäst är när jag kan gå själv med hundarna utan barnvagn och röra mig fritt hur som helst. Att kunna släppa hundarna lösa och se när dom springer omkring. Att endast behöva hålla koll på hundarna liksom. 

Fast en sak som inte var bra med denna promenad var att Kira inte verkar vara på topp. Hon har varit lite låg nu i några dagar och är inte sitt vanliga glada jag. :( Om det inte blir bättre när helgen är slut ska jag ringa en veterinär som får kolla igenom henne för säkerhetsskull. Hon har druckit väldigt mycket också tycker jag så är rädd att det kan vara nåt knas. Finaste Kira! <3 

Har börjat klicka in Harry lite också så han ska förstå klickets innebörd. Klick = godis så vi sen kan träna vidare med klickern. Typiskt bara att Mili också vet vad "klick" betyder så hon också vill ha godis varje gång och tränger sig på. :)

Nu är jag nerbäddad i sängen med Mili vid sidan om och Harry under mitt täcke. Han älskar att ligga under filtar och täcken så att hela han är täckt. Hur kan han andas kan man ju undra?? Fast dom får endast ligga här tills Christer går och lägger sig. Då åker dom ner i sina egna sängar. Kira sover i soffan som vanligt. 

En sovande Harry.. :)



Ser ni hans lilla underbett?? Visst vill man bara pussa på honom. :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0