Gårdagens ridtur

Egentligen skulle vi ha ridit tillsammans med Jennifer och Primo till ridhuset, men då jag blev sen ut till stallet så hade dom blivit tvungna att rida utan mig. Så jag prövade alla nya reflexer som jag köpt med mig på vägen hem från jobbet och anpassade även nya tränset som jag också hittade i affären. :) 

Tänkte att Jacson skulle få känna sig lite dressyrig så jag lindade även benen på honom och flätade manen i en stram ponnyfläta. Han blev så fin så! 

Red iväg ensam med pannlampa som han inte brydde sig ett dugg om och styrde ut mot åkern som vi får rida i kanten på. Underlaget där var perfekt nu när det frusit lite men ändå inte var för hårt. Skrittade fram och travade sen ett varv runt. Sen kom vi ut på den längsta raksträckan och då testade jag bara att säga gaaaalopp och lägga till skänkeln och vips så rullade han in i galopp på en sekund! Så himla duktig!! *stolt* 

Sen vände vi och galopperade tillbaka igen och då gav jag honom långa tyglar, klappade om honom och berömde och lät honom dundra på i valfritt tempo. Oj vad han tog i, söta hästen, och ändå gick det inte fort. :) hihi! Efteråt frustade han flera gånger och kändes väldigt nöjd med sig själv. Tror han tyckte det var skönt att få sträcka ut lite. Travade av och sen skrittade vi två varv runt innan vi skrittade hem igen. Så himla härligt!!! Att galoppera ute på en stor äng är ju det bästa jag vet! Såå mysigt, härligt, underbart, ROLIGT och jag satt med ett brett leende hela tiden och kunde inte sluta att klappa och pussa på honom när vi skrittade hem. Min fina stora kille! <3 

Tog lite bilder i stallet när han har nya tränset, reflextäcket, benlindor och benreflexer fram. (Bakreflexerna gick inte runt när han var lindad.)





Efter passet var han lite svettig så då fick han stå med sitt fleecetäcke som han fått av Pia en stund och torka innan jag borstade av honom.


Smorde benen och fixade allt i stallet som skulle fixas innan han sen fick gå in och äta sin kvällsmat och lite morötter. Den här ridturen kommer jag leva på resten av veckan och jag saknar honom redan. :)



Kommentarer
Postat av: Marieangel

Vad härligt!! och vilket kungligt täcke han har!

Svar: Visst är det fint! Det är hans medryttare som gett honom det. Hon hade det på sin häst som hon hade för några år sen som var lika stor som Jacson. Så han har fått ärva det. :) perfekt!
Jenny Säfström

2014-12-10 @ 13:31:11
URL: http://www.marieangel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0