Mysig stalldag

Ååååh vad jag tycker om min stora häst! Idag har jag tillbringat flera timmar med honom varav en timme var i skogen på en skritt tur med stallkamraterna. Han är så himla cool! Trots att han precis är inriden så väljer han själv att ta täten när de andra hästarna stannade och inte vågade gå framåt av olika anledningar. Jacson var lugnet själv och han tog allt med ro som vanligt. Älskade Lilleman. <3 



Sen har han fått stå med ett fleecetäcke på sig och torka upp svetten. Han tyckte att det var lite jobbigt att gå uppför och nerför och kringelikrok. :) Och under tiden som han fick torka så gjorde jag nåt jag egentligen inte vill men som är nödvändigt då han fått en del mugg/rasp så jag klippte av allt hår för att underlätta sårvård och för att han ska få en chans att torka om benen nu när hagen är en enda stor geggamojja. Han ser inte klok ut men jag vill verkligen inte att han ska få ont och det är omöjligt att komma åt och tvätta och smörja ordentligt med allt det tjocka håret. Så sorry Jacson.... Du får stå ut med att vara korthårig tills såren är utläkta. Som tur är växer håret rätt snabbt så vi slipper skämmas över vår handklippta benfrisyr, har ju ingen klippmaskin. Men han är finast ändå!!! <3 jag gör det för hans skull så han ska må bra så då får han se lite rolig ut. :) 


Vissa säger att det kan vara hovskabb men jag kommer tvätta det som om det är mugg nu så får veterinären kika på det när han ska vaccineras den 15:e. Tycker att det skulle vara lite konstigt om det skulle vara det även om den här rasen lätt kan få det. Jag hoppas på mugg/rasp och med denna leran så förvånar det mig inte ett dugg. Haha!! Så typiskt mig att köpa mig ännu en häst som får mugg. Lite mer att ta hand om = fler stalltimmar, YES! :) desto mer tid med hästen desto gladare Jenny! :)

Älskar i alla fall min häst och han har fått massa morötter idag för sin otroliga uterittsdebut som han gjorde galant! <3 


Har badat med Elina direkt när jag kom hem. Min lilla pajas! <3 hon är så himla rolig, busfian!

Nu blir det hemmagjorda hamburgare med pommes och cola. MUMS! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0