Söndag =hundmässan

God morgon söndag! 

Måste börja med att säga att jag var lite besviken efter luciashowen igår. Tyckte att det varit lite mer ös tidigare år och sen fick jag inte ens se klart nu heller då Elina tröttnade. Så vi åkte till McDonalds istället när det var paus och åt lite skräpmat. :) Charlie och Elina skrattade massor och det är så härligt när barnen är glada och har kul. 

Sen vart det ett kvällspass i stallet för min del med massa borstning, bentvätt och mys, samt en barbackaritt i skritt på ridbanan med Jennifer och Primo. Var för klaffsigt och ojämt för att kunna göra annat än skritta så vi tränade lite mer på start och stopp samt att göra bågar och svänga allmänt. Han är så duktig och mysig min fina stora kille. Kärleken till honom bara växer och växer! 


Känns så kul att han är så positiv till allt och alltid vill göra sitt bästa. <3

Nu har jag och Elina precis ätit frukost här hemma bestående av goda frallor och vaniljyoghurt. Ska fixa en latte, hänga lite tvätt, dammsuga och sen bara mysa en stund med Elina innan mamma/mormor kommer hit för att passa henne och Charlie medans jag och Jaya går på hundmässan tillsammans.



Kommentarer
Postat av: Martina

Hej!
Såg dig lite snabbt igår men hann aldrig säga hej, förstod av det du skrev att du åkte i paus så det kanske var därför jag inte såg dig igen.
Tråkigt att du blev besviken :(
Hoppnumret var ju mest fart i men det var ju efter paus så det kanske du missade?
Hästarna är helt enkelt inte lämpade för fart och fläkt längre då de som du säkert märkte inte pallar med dessa typer av situationer så då kanske du förstår varför vi valde lite lugnare nummer?
Tråkigt iaf att du blev besviken.
Kram

Svar: Det bästa i hela showen som jag hann se var ju när ni sjöng. Så fantastiskt fint. :)
Då missade jag nog det lite "fartiga" typiskt. Men förstår ju självklart att det är hästarna som styr hur nummerna är.
Men det var fina dressyruppvisningar, tänkte mest att det hade varit kul om ni hade lite som förrut med lite rolig voltige och nåt lite "busigare" nummer. :)
Fast sen kände jag ju mig besviken också för att jag inte kunde få ro att titta ordentligt, kan ha varit det också eftersom jag fick springa efter Elina som inte ville sitta still. Då blir det lite tråkigare när man inte får njuta av det man ser.
Ser iaf fram emot nästa års show igen. :) och då kanske Elina håller sig still eller så får hon vara hemma under tiden. :)

Jenny Säfström

2014-12-14 @ 14:04:08
URL: http://martinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0