All träning är bättre än ingen träning


Efter frukost och hundpromenaden i morse åkte jag och Elina till Sats för lite träning. Idag hann det bli 30 min innan de ropade: "kan Elinas mamma komma till minisats, Elinas mamma till minisats" haha!! Så ja det var bara avbryta träningen och gå dit och hämta min gråtande lilla tjej. 



Han i alla fall att köra ett intensivt pass ben bestående av:

4*10 squats med kettelbell 10 kg.

4*10 utfall/ben med 4 kg:s kettlebell i varje hand.

4*10 framsida lår i maskinen.

4*10 baksida lår i maskinen.

4*20 upp och ner balanserades på en stepbräda. Alltså för vaderna. 

Man hinner mycket om man är effektiv och endast vilar ca 20sek mellan varje repitition. 

Efter gymmet gick jag mot en busshållplats en bit bort och tog bussen vidare till jobbet där vi lunchade med My. Nu sitter vi i bilen på väg hem med Christer. Elina har somnat och jag känner mig också trött. Men nu väntar två glada hundar på en promenad där hemma så ingen vila än. Sen blir det ridning för min del.





Kommentarer
Postat av: Jennysen

Helt rätt! Träning behöver inte ta lång tid och intervallupplägg kan vara mer effektivt i många fall! :)

Svar: Ja jag gillar även när träningen blir intensiv. Vill inte vila för länge mellan repititionerna utan vill få upp ett flås. På så sätt förbränner man ju även mer. Ska försöka ta mig iväg oftare nu bara så jag kommer igång helt och kan nå mitt mål.
Jenny Säfström

2014-01-08 @ 20:07:30
URL: http://jennysen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0