Hur ser det ut på hästfronten för min del??

Jo jag kan ju säga att jag nu bestämt mig.. Nu är Beauty inbokad att åka iväg för tillridning av duktiga beridare. Inte för att jag är rädd för att rida henne själv utan för att jag varken har tiden just nu eller ork att sitta och bråka med henne varje gång jag ska rida. I vårt ridhus är det ALLTID fullt med hästar så det finns liksom inte möjlighet att ens kunna rida igenom detta bråkproblem där. Sist jag ramlade av så flög jag nästan in i en annan häst då Beauty skiter i om nån står i vägen. Vill hon kasta sig så gör hon det utan att titta vart hon hamnar. 

Så för både hennes och min skull så kommer hon nu åka i början av februari och sättas lite på plats. Just nu är hon liksom en liten fara för alla runt om som rider. Och dessutom är det inte så kul att jämt behöva klämma sig fast för att hon börjar bråka. Sen är det ju så också att jag inte kan vara ute mer än 4-5 dagar i veckan och det räcker tyvärr inte för att jobba bort dessa bråkfasoner. Hon behöver någon just nu som kan sätta ner foten varje dag ett tag framöver så hon lär sig uppföra sig. Så hon kommer vara borta i nån eller några månader beroende på framsteg. 

Jag vill kunna rida min häst och känna mig glad. Jag vill inte behöva känna mig ledsen för att jag behövt säga åt henne på skarpen 5 ggr per pass. Då är det bättre att någon annan får gör det först så kanske hon slutar sen. För när hon väl går och vill så är hon så djävulskt bra och fin! Så jag längtar redan efter att hon kommer hem igen. 

Bättre att jag tar hjälp nu när min tid inte räcker än att hon ska få hålla på att bråka i typ 1 år till bara för att JAG inte hade möjlighet att sätta stopp för beteendet på en gång i ett ridhus där alla andra måste rida med rädsla för att få en inhoppande häst i sin hästs sida. 

Beslutet är fattat och jag tror det blir bra.. Men jag kommer bli såååååååå fattig.  :( 


För övrigt så har jag varit testpilot åt Emmas unghäst Loter. Jag är ju orädd och sitter kvar på de flesta hästar faktiskt (utom Beauty när hon kör sina värsta tricks) så jag ska hjälpa henne att galoppera den. En känslig häst med väldigt mycket gas. Också lite hoppig och studsig men mest som en kanonkula framåt när man kommer åt honom med skänkeln. Han är till salu om nån känner sig sugen. 







Kommentarer
Postat av: Marieangel

Tror det är det rätta beslutet då du inte har tid att vara där lika mycket nu när du har Elina, men förstår att det svider. Kram!

Svar: Jo det svider rejält och känns både tråkigt och bra på samma gång. Tråkigt för att jag inte får följa upp henne själv men bra att jag får lite hjälp. Kram
Jenny Säfström

2014-01-23 @ 10:14:00
URL: http://www.marieangel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0