God morgon

Shit alltså.. Det är nu man känner att min rygg börjar ge upp det här med ridning. :'( Har så ont i ryggen idag så jag knappt kunde resa mig från sängen. Är väl ännu värre nu eftersom jag inte rider regelbundet också. I vanliga fall får jag ju ont av ridning men inte så här ont. Eller så har min rygg börjat bli ännu sämre.

Det var i alla fall jätte mysigt att rida igår. Jag har saknat det massor! Red först ut på Ida som var som en pansarvagn. :) plöjde fram i skogen och helst skulle det gå fort tyckte hon. Söthästen! Sen avslutade vi hemma i ridhuset så jag kunde galoppera lite mer. I skogen gick det nästan bara att skritta och trava lite.

Fina stora Ida!



När jag ridit färdigt henne och duschat och fixat och ställt tillbaka henne i hagen sa Corina att jag skulle ta med mig hennes unghäst Fyran (Not 4 U) in. Och helt ålötsligt skulle jag få prova att rida henne också. :) Hon var jätte annorlunda mot min Betty Blupp och väldigt väldigt grön än så länge. Hon förstod inte riktigt vad jag ville och vi kämpade på med komunikationen så gott det gick. :) Hon tog några bocksprång som knappt var värda att nämna om ma. Jämför med när B kunde bocka. Hahaha! Det här var ju bara gulliga små språng. :) Nää henne måste jag nog få rida typ 3 ggr till så blir det nog jätte bra sen. Hon och jag måste få lära känna varandra lite bättre. Men hon kämpade på bra och jag gjorde vad jag kunde för att försöka vara tydlig med alla signaler. 

Lilla Fyran.




Sen var hag bara tvungen att fota fina Zarina också. Så himla maffig häst! 


Tack för att jag fick låna dina fina hästar Corina!! <3

Nu ska jag åka till jobbet och se hur mycket min rygg klarar av idag. Varför ska jag få så ont av att göra det jag tycker allra mest om?? Så jäkla typiskt! En dag kanske min rygg inte klarar av att rida alls, vad gör jag då?? Gråter innombords redan nu. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0