Helvetes skit

Denna kväll blev minst sagt oväntad och jäkligt jobbig. På kvällspromenaden gick Christer själv med hundarna medans jag nattade Elina. Och vad händer då.. Joo Christer leker som vanligt med hundarna och en boll/leksak, och Harry kaxar som vanligt. Kira säger ifrån och Harry slutar men börjar sen kaxa igen och igen varpå Kira efter ett tag säger åt på skarpen genom att bita Harry, ruska honom i luften och sen släppa honom som om inget hänt. Christer hängde inte alls med och tänkte väl inte på att ta bort Harry efter första och andra "kaxet" eftersom inget hänt förrut mellan dom. Men denna gången fick Kira nog. Gammelkärringen! :(

Så jag och min mamma har nu tillbringat tre timmar i väntrummet på bagarmossen innan vi blev inkallade och dom fick lägga in Harry för en eventuell operation. Han har 5 små jack som eventuellt måste dräneras och ett stort "slitsår" från hans sele som oturligt nog skavde in när han blev "ruskad" Stackars min lilla dumma kaxiga Harry boy. :( Dom sa även att dom kommer röntga honom för att se om nån skelettdel i bogen är av. Ett bett gjort på 2 sekunder av en pittbull på en Chihuahua tar ganska mycket. Men det kunde varit värre och jag är ändå glad att det inte är värre än vad det är. 

Otur och nu vet jag att jag inte ska låta hundarna leka med leksaker eller med varandra när jag inte är med. För det är alltid när jag inte är på plats som det händer nåt.. Ingen känner dom som jag gör, och framförallt inte Kira (inte ens Christer) Jag ser på Kira när hon inte vill och det ska inte behöva vara hennes uppgift att säga ifrån. Hon ska kunna lite på att hon inte ska behöva känna sig trängd så hon måste bita ifrån. Tyvärr är ju hon starkare än hon vet om och det resulterar ju i stora skador fast hon egentligen bara "sa ifrån" Hon är knepig med andra hundar, och därför får hon heller aldrig hälsa på andra hundar. Detta var bara så otippat då Harry är en i "flocken" som hon ändå accepterat, men en liten jäkligt kaxig flockmedlem som ikväll blev för mycket för en röd lite trött surkärring som Kira. Det är bara hundar som hon inte gillar.. Hon tror nog innerst inne att hon är en människa. Dumma fast ändå underbara gosegris. Så fel det kan bli ibland.. Suck! Arg på mig själv att jag inte gick kvällsrundan själv. 

Jaja nu är han i vård i alla fall även om han under natten bara kommer ligga på smärtstillande. 

Här är såret från selen som kommer behöva sys lite. Ser värre ut än vad det är. Det är bara ett ytligt sår ändå enligt veterinär. 


Här har vi äntligen fått träffa en veterinär. Trötta båda två.


Kira är absolut ingen dum hund eller agressiv hund utan hon råkar bara vara en hund som är lite för stark för sitt eget bästa och som sa ifrån när en annan jobbig hund vart för mycket, precis som vilken annan "terroriserd/retad" hund också skulle gjort. Det är vårt ansvar som ägare att se till att en hund inte behöver säga ifrån och denna gången var vi tyvärr inte tillräckligt snabba eller medvetna tyvärr. 

Hundarna så som det brukar se ut hemma.


Och som grädde på moset för denna kvällen så backade jag in i en stolpjävel när jag skulle köra hem från veterinären trött som jag var så stötfångaren på sidan bak lossnade lite. 

Jäkla skit!! :(


Kommentarer
Postat av: Jennysen

Men fy! :( Men det kommer nog gå bra ska du se.
Kanske lärde han sig något på köpet också?

Svar: Jo man kan ju hoppas det.., :( Kira var ändå "snäll" nu mot vad hon kan göra när hon säger ifrån. Men det hjälper ju inte när han är så liten.

Nu får vi bara vänta på att dom ringer och berättar hur allt gått, men dom trodde inte att han skulle få en op tid förens i eftermiddag.
Jenny Säfström

2014-07-07 @ 07:05:09
URL: http://jennysen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0