En härlig ledig måndag!

Började denna dagen med frukost tillsammans hela familjen. Sen åkte vi alla ut till stallet där jag fick låna Corinas häst Ida (Indeur) för lite rolig ridning. Red inne i ridhuset då det började spöregna precis när jag skulle börja. Ida är en stor och väldigt stark häst som gärna vill lägga sig lite i handen om hon får chansen, så jag fick kämpa lite. Men tycker det gick bra ändå. Hon hoppa till några gånger vid ingången som hon tyckte var lite läskig men annars lyssnade hon ganska bra. 
 
  
Efter ridning och lite pyssel så släppte jag ut henne i hagen igen och gav henne lunch. 
 
Fortsatte hem och tog en snabb dusch för att sedan hinna bort till öppna förskolan och föräldragruppen. Elina har busat och ritat en fin teckning som tyvärr ligger kvar ute i bilen nu så jag inte kan visa den. Trevligt att träffa mammagänget igen och man önskar ju att man inte behövde jobba så mycket. 
 
Efter föräldragruppen åkte vi och handlade lite och sen tog jag en promenad med hundarna medans Elina hjälpte Christer att packa upp alla påsar. :) 
 
 
 
Så här ser det ut när vi är ute och går, ett midjebälte precis som man har på hunddagis. Och så sitter alla koppeländar fast så man bara behöver ha ett grepp på kopplet på önskad längd och sen låta koppeländan "hänga". Så smidigt och bekvämt tycker jag. Sen får dom självklart vara lösa där det passar också Och springa av sig och busa.
 
 
Sen efter hundpromenaden slängde jag ihop en fruktsallad och åt den tillsammans med turkisk yoghurt Och drack en celsius. Mmmm det vart jätte gott! Elina åt också. :)
 
 
Christer åkte och tränade och jag och Elina fixade middagen som idag blev tacos.
Hon är riktigt duktig på att äta grönsaker vår lilla tös. Bara under tiden som jag skar alla grönsaker så åt hon upp 4 st körsbärstomater. :) 
 
 
Och nu medans jag skriver detta så har jag och Christer fixat vars en kaffe latte från kaffemaskinen och äter sockerfria delicatobollar.  Lite välbehövlig kvällsfika efter denna fullspäckade dag!  
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0