Ridtravartävling

Idag ska vi hela familjen åka ut till Rimbo för att jag ska vara funktionär på en dressyrtävling för enbart ridtravare. Spännande att se så många travhästar som får visa vad dom går för i sin andra karriär som ridhäst. Jag tycker det är så bra att dessa hästar får en andra chans i livet och kan göra så många människor lyckliga. Jag själv har ju tidigare haft 3 st varmblod som jag både ridit och kört. Trevliga positiva hästar som går med på det mesta. Sen är det klart att om man verkligen vill satsa inom dressyren till exempel så faller den lite på att den inte är exteriört korrekt byggd för de svåra uppgifterna och då krävs en annan typ av häst. Men som bästa vän, hobby och lite små tävlingar är dessa fina omskolade varmblod och kallblod perfekta! 

Min fina Beda Stursk (e. Baron Karsk) och jag i galopp. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0