Grymt bra morgon å nu bara några timmar kvar att jobba

I morse var jag med på utsläppet och fodringen av alla hästar så att jag ska lära mig rutinerna. Enkelt, smidigt och det tog endast 40 min. Sen har jag mockat och fixat ordning allt till Jacson så det skulle vara klart tills Anna kom ut. Hon skulle idag få skritta honom för första gången och även kolla in hur allt runt omkring fungerar. Både jag och Anna red i ca 5 min var i skritt på ridbanan och Jacson var verkligen så duktig. Han förstår ju inte riktigt vad vi menar än och sen tycker han att bettet i munnen är lite konstigt så han går och gapar en del. Ska kolla efter ett stort remontträns så man kan stänga för munnen lite lätt. Så när han vant sig lite mer så kan han gärna få gå utan nosgrimma igen.





Min duktiga fina "lilleman" <3 

Nu ska jag fortsätta jobba. 




Kommentarer
Postat av: Linda

åh myyys! :)

Svar: Ja det är så mysigt att umgås med denna hästen. Nu är vi igång med inridningen så snart kan tjejerna rida också
Jenny Säfström

2014-11-16 @ 16:14:40
URL: http://lindamark.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0