Ledig måndag

Ledighet betyder att man då hinner ta tag i städning av hemmet och akvariet. Så det är det vi sysslat med nu. Jag har dammtorkat och dammsugit övervåningen och torkat alla ytor nere med denna:


Christer moppade golvet medans jag fixade åt fiskarna. Så nu är det lite rent här hemma i alla fall. Har även bytt sängkläder och kokat alla Elinas nappar. 


Morgonen har även bjudit på en regnig, blöt morgonpromenad. Vi får säga välkommen hösten!! 


Kira och jag har varit hos veterinären för att kolla upp henne knöl hon fått och även en allmänkoll av tänder, hull och leder. Och tur var väl det för hon har tydligen brutit av en kindtand!! Inte undra på att hon luktat pyton i munnen. Det var alltså inte bara den vanliga tandstenen utan även en rutten trasig tand! Stackars Kira! Så nu blir det tandoperation i november och fram tills dess smärtstillande tabletter. Och knölen ska dom ta prov på i samband med operationen så får vi se om den också måste opereras bort vid ett senare tillfälle eller om det bara är en fettknöl. Hoppas på det sista! 


Nu ska jag slänga i mig lite mat och sen iväg på KBT. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0