Nu ska en del av hästgrejerna bort

Japp ni läste rätt.. Har funderat fram och tillbaka i flera dagar nu och kommit fram till att det bästa för mig just nu är att jag inte ser alla himla hästgrejer hemma. Det gör mig bara mer ledsen när jag verkligen måste inse att min tid med häst är slut för tillfället. Min tid kanske kommer igen men inte nu och inte på länge verkar det som. 

Jag måste försöka acceptera och framförallt lära mig att uppskatta mitt nya liv jag lever idag som mest består av att ta hand om Elina och hemmet, lugna soffkvällar framför tv:n där det oftast inte finns nåt att titta på och självklart hundpromenader och jobbet. 

Denna omställningen för mig är väldigt jobbig och för många kan det tyckas vara fjantigt att jag känner mig så ledsen så ofta men för mig är detta en STOR uppoffring av mitt liv. 

Och om jag nu inte kan  ha en häst, nä då vill jag heller inte ha alla saker som suktar mig till att köpa häst. Så nu ska jag försöka sälja av en del grejer och sen slänga det som blir över. 

Och NEJ! Jag är inte redo att bli nån himla medryttare på någon häst som jag inte känner något speciellt band med. Då klarar jag mig hellre utan. Vill inte bara smaka på kakan. Och med mitt jobb funkar det inte direkt att rida på ridskola heller då jag jobbar mycket kvällar numer. 

Fick en bok idag av min KBT-terapeut idag som jag ska läsa. Hoppas att den kan hjälpa mig att hitta nya tankebanor. 


Kvällen hos mamma idag var iaf bra! Vi åt falukorv i ugn med potatismos! Mums!

God natt!


Kommentarer
Postat av: Marieangel

Den lånar jag gärna efter dig! Livet har olika faser och man hinner helt enkelt inte med allt som man vill ibland..Kram!

Svar: Du får gärna låna den.. Måste bara själv ta tag och börja läsa den först. :) Kram
Jenny Säfström

2014-09-23 @ 09:14:14
URL: http://www.marieangel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0