Ridhus-söndag

Yeaay äntligen kom jag och Jacson iväg till ridhuset efter två veckors frånvaro därifrån. Han var väl inte så jätte taggad om man säger så, han tycker det är jobbigt att jobba. :) han vill helst bara stå och mumsa mat om han får välja tror jag men han blir ju så förbaskat tjock då. Haha.. Så lite får han allt ställa upp och jobba. Tror han kommer få upp motivationen mer när konditionen blir bättre och allt känns lite lättare. Sen så blir det säkert bättre när han lärt sig hålla mer koll på benen, nu snubblar han ju ungefär var 10 meter när man kräver lite av honom. Min stora klump! 

Måste ju säga att det är helt annan ridning jag får uppleva med honom om jag jämför med mina tidigare nätta, superpigga, energiska travare/halvblod/fullblod. Men han är så go med sin "tar allt med ro" stil. Han har aldrig bråttom och gör inte mer än vad han måste. Lite latmask kanske?? :)  Men jag älskar honom som han är!


Christer filmade även lite igår så jag kommer lägga upp en snutt här sen när jag har tid att fixa det. :) inte varje dag man får med sig karln till stallet.

Nu ska jag jobba!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0