Detta behövde jag!

Efter några dagars omotivation till det mesta med en matthet i kroppen som gjort att jag kunnat somna ståendes, så var denna kvällen i stallet verkligen något som jag behövde. En mysig barbackatur först i skog, sen på ängen och sist på asfaltsvägen hem. Med en galopp längs raksträckan på ängen känner jag mig uppladdad igen. Tänk vad en ridtur kan få en att känna. <3

I skogen..


Runt åkern där vi mötte älgar också men Jacson tog det med ro som de flesta andra dagar. Stannade och tittade men gick sen snällt vidare.



På asfaltsvägen hemåt mot stallet..


Ryktade honom när vi kom in och gav en extra morot. Märkte även för andra gången nu att han slagit ihop kotorna bak och fått små sår. Hände sist jag var ute och tog en galopp också. Dags att leta stryk-kappor kanske. Enklare än att linda benen. Fast det verkar bara vara när han galopperar han slår i. För dom ridturerna utan galopp så har han klarat sig från skavsår. Blir nog lättare sagt än gjort att hitta skydd i hans storlek. Men får kika runt, kanske har dom på den där sidan från England så man kan beställa. :)

Gosehästen! <3



Gjorde rent till kaninerna också som blev så glada så. Fast dom blev nog lite förvånade över att dom fick spån istället för halm. Man tager vad man haver. :)



Nu ska jag åka hem. (Sitter i bilen) Ta något litet att äta, duscha och sova. I morgon väntar ännu en jobbdag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0