Idag har jag inte mått bra

Startade min morgon idag med att spy som en gris. Denna graviditet alltså! Klarar mig verkligen inte utan mina tabletter mot detta illamående. Sen fick jag huvudvärk så jag ringde mamma och frågade om vi kunde komma dit så hon kunde hålla koll på Elina så jag fick vila innan jobbet. Elina är ju sjuk så hon är ju hemma. Snälla mamma ställer upp som vanligt och vi for dit. Sen har jag sovit tills klockan var typ 14.15 och då väckte mamma mig så jag skulle hinna äta lite innan jobbet. Lämnade en ledsen Elina som inte ville att jag skulle gå och sen när jag väl kom fram till jobbet så hann jag väl jobba en timme ca innan jag mådde illa igen, men denna gång klarade jag mig från att spy. Däremot svartnade det för ögonen och jag vart alldeles kallsvettig så jag fick sätta mig på huk en stund. Lite svimmfärdig kändes det som. En kollega sa till mig att dricka lite Cola så jag fick en lite sockerkick och det hjälpte faktiskt lite grann. Men sen efter det så bytte jag till mig kassapass istället så jag fick sitta. Och när jag kom hem efter bilturen mådde jag illa igen så var bara att kasta i sig mat då det blir värre på tom mage. Och nu har jag ändå lyckats ta mig i kragen och städat rent till kaninerna. Elina skulle så hjälpsamt hjälpa till men det blev ju bara värre då hon öppnade hagen till den räddaste kaninen så den sprang fritt på tomten när jag var klar. Jahapp, bara jaga kanin då.. Suck! Som tur är lyckades jag stänga in den i en hörna så jag kunde få tag på den. Tycker det är så synd att dom ska vara så rädda. Men så blir det väl när dom varit ohanterade i typ 4-5 år innan. Gör i alla fall mitt bästa för att försöka få dom att lita lite mer på mig. Lite bättre har det ju blivit i alla fall. 
Och på tal om rymmande kanin så satt den andra kaninen utanför sin bur, uppe på buren nu när jag kom ut också. Frågade Elina om hon inte stängde den i morse och hon svarade glatt, "nä mamma, jag stängde inte den" haha.. Bråttom som vi hade det då jag ville hinna vila så dubbelkollade jag inte som jag brukar utan litade på att hon stängt buren efter hon gett den mat som hon brukar när hon hjälper till. Jaja var ju inte värre än att fånga in den igen men ändå.  Den såg rätt nöjd ut att sitta där uppe på. 


Ska lägga mig nu och hoppas att jag mår bättre i morgon. God natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0