Lussebullar var det här

Nu efter att vi promenerat med hundarna (läs att jag promenerat med hundar i koppel, vagn att putta på och en gnällig Elina i famnen) så vart jag helt slut så vi tog ett snabbstopp hos mamma för lite återhämtning. Ja Elina höll sig glad och var jättenöjd att få promenera sin Harry själv i hela 30 meter. Sen kom gnällandes och hon vägrade annat än att bli buren. Suck!



Men är man lite sjuk så blir man ju automatiskt lite ynklig och vi försökte få henne att vilja vara hemma istället men hon skulle promt gå med sin hund själv. Envisa lilla unge!

Sen har vi bakat lussebullar, eller vi håller fortfarande på. Degen ska nu jäsa för andra gången. Elina och Christer gjorde degen och sen har jag hjälpt till att rulla bullarna. 






Ska nog försöka få i oss lite sen lunch nu innan bullarna ska in i ugnen. Och sen efter det ska vi även baka lite pepparkakor så julen är räddad. :)

Vore bra om vi lyckades få Elina att vila en stund också så hon kan bli frisk. Sen har jag några ärenden att göra. Måste bland annat åka och köpa halm så jag kan fixa åt kaninerna. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0