Tidig morgon i stallet

God morgon! 
Startade dagen på bästa sättet, i stallet såklart! Fodrade alla hungriga hästar och släppte ut dom. Tvättade även Jacsons dumma sår efter sparken han fått innan han fick gå ut.han var lite svullen i det benet så bäst att hålla ett extra öga där. Är Anna som ska ta hand om honom idag då jag jobbar så ska se om hon kanske kan promenera lite med honom så cirkulationen blir lite bättre i benet så kanske svullnaden går ner. 

Var även ute och gav mina nya familjemedlemmar mat. Yes ni läste rätt!  Jag har fått äran att ta över stallets två små söta kaniner Agda och Ralf, eller rättare sagt Ralfelina då vi upptäckt att hon råkar vara en hona hon med. :) Så nu äger jag två kaniner också! :) fast dom får bo kvar i stallet. Jag som länge velat ha kanin fast det inte funkat här hemma med hundarna. Söta är dom i alla fall!

Agda:


Och Ralfelina:


Dom är inte så tama än då det inte är någon som direkt kelar med dom, men det ska det bli ändring på. :) Nu kommer jag klappa på dom varje gång jag är ute och se till så att dom har mat och vatten så dom klarar sig. Ralfelina är en hittekanin och Agda vet jag inte riktigt vart hon kommer ifrån men det var egentligen inte tänkt att det skulle vara kaniner i stallet så nu är Camilla som har stallet bara glad att jag tar över så hon slipper tänka på dom som egentligen inte ens ville ha dom. Snäll är hon i alla fall som gett kaninerna en chans och tagit bra hand om dom tills nu. 

Välkomna i familjen Agda och Ralfelina! 

Nu blir det gröt, en dusch och sen jobb!


Kommentarer
Postat av: Marie

Sex djur nu.. Hur hinner du😊 kram och ha en fin vecka🙋

Svar: Allt går om man vill och prioriterar rätt. Mina djur gör mig hel. Har haft fler djur förr utan problem. ;)
Jenny Säfström

2015-01-04 @ 20:54:06
URL: http://www.marieangel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0