Gårdagens ridtur

Satte på ett finschabrak från Equestrian Stockholm och red bort till ridhuset vid Hammarby Gård. Skrittade på ordentligt hela vägen bort så han var bra uppvärmd när vi kom fram. Väl inne i ridhuset så började jag med att jobba honom i skritten med många halter och igångsättningar. Att få honom kvick för hjälperna och få lite mer bjudning.

Satte igång i trav och höll ett lite högre tempo i början så han kom igång mer. Han kan ju vara lite segstartad så det var perfekt att även lägga in flera övergångar till skritt samt fler halter även här.

Tycker att han lyssnade riktigt bra och till sist var han som spagetti i kroppen. :) Kände mig väldigt stolt över honom och hans fina prestation. Duktig kille!! Guldstjärna på det passet!! 

Sen efter ca 15 min intensiv ridning så gav vi oss och jag ledde honom hela vägen hem, samt gav ett äpple och en morot som jag hade med mig i fickan.

Detta kommer bli så bra när han bygger upp styrkan. Och sen när han orkar mer så kommer jag även lägga in fler galoppfattningar. Igår gick han så jäkla bra så ville inte förstöra den känslan med att göra en fattning som riskerade att bli pannkaka. Jag tar det när det känns rätt. Ingen bråtska inte. :) <3

Min fina Jacson! Min dunderklump! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0