Gårdagens uteritt med Maria och Flaixback

Alltid lika trevligt när man får sällskap på ridturen. Precis när jag och Jacson var färdiga för att tränsas så kom Maria till stallet. Så vi väntade in henne så vi kunde rida ut tillsammans. 

Vi red bort till Alby och travade och galopperade på grusvägarna runt där. Jobbigt tyckte Jacson men väldigt nyttigt för hans dåliga kondition. Efter två galopper var han sådär avslappnad i kroppen som han bara blir efter galopp. Tyvärr blir han ju ganska trött fort och då börjar han snubbla lite. Men men... Kondisen kan ju inte bli bättre om vi inte tänjer lite på gränserna hela tiden så han fick gott trava en bit till fast han var trött. 

Maria fotade oss när vi kom tillbaka. Han har sitt "Jacson"schabrak på sig som jag köpte på Gekås. 

Helt svettig var han medans Flaixback knappt var svettig där sadeln legat ens. Snacka om skillnad. :)








Svampade av honom och tvättade benen ordentligt med såpa. Sen handukstorkade jag benen innan jag smorde på massa salva. Han fick sin lilla skvätt havre samt mineraler innan jag  släppte ut honom till kompisarna igen. Och gosig som han är står han gärna kvar och myser en stund innan han knatar iväg till dom andra. <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0