Hagfix och kvällspromiss

I förmiddags när jag var hos Jacson märkte jag att ena tråden på grinden till hagen lossnat. Så nu har jag åkt till stallet igen för att fixa den. Snabbt gick det så tänkte att när jag ändå var här så kunde jag passa på att smörja hans utrustning. Så nu är sadel, sadelgjord, träns och lädergrimma skinande rena och alldeles mjuka. 



Det är sånt där göra som jag gärna hoppar över då det är så tråkigt. Men ibland måste man ju. Och hans grejer är inte så billiga heller så är väldigt rädd om dom. Skönt att få det gjort. 

Ny ska jag å Hundarna åka hem igen. Har promenerat i regnet bete på åkern så dom fick springa fritt och busa. Så nu är båda två helt sjöblöta, och jag me för den delen.


Ska bli skönt me en dusch när jag kommer hem men jag älskar verkligen att vara i stallet, regn eller inte! Skulle verkligen vilja bo så här. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0