Hej på dig du sköna säng! :)

Med en proteinshake och lite kvarg i magen är jag äntligen klar för att krypa ner bredvid båda mina älsklingar som redan sover. Bara för att jag är i stallet sent så betyder det inte att jag inte rider, för det gör jag. :) En av de bästa grejerna på en hel dag ju. 




Blev lite dressyr på grusvägen fram och tillbaka i ca 30 min. Alldeles lagom för Jacson. Och då är det max kanske 10 min hårt jobb. Resten bara för att han ska komma igång lite och mycket jobb i skritt. Blev två korta galopper också, bästa! <3

Var ju bara tvungen att lägga på nya sadeln också även om jag inte kan se om den är helt bra själv.





Tror nog att den kommer bli ganska bra, hoppas det i alla fall. Ska självklart ta ut en sadelprovare innan jag rider i den och kolla den ordentligt och justera den om det behövs. Samt köpa en fransk sadelgjord, de bästa tycker jag. 

Var ju även och tränade innan stallet. Ca 1 timme biceps, bröst och mage och så avslutade jag med att köra tre varv cirkelträning, mjölksyra deluxe!! :)


I morgon är det jobb som gäller men börjar först kl 11. Så jag ska nog hinna med ett pass på förmiddagen då också. 
Anna har Jacson i morgon så han kommer vara helt klar när jag sen har kvällsfodringen på kvällen. Då behöver jag bara pussa på honom, mitt stora hjärta! Älskar honom så!! <3 Bästa för själen! 

Juste var ju hos kaninerna också som vanligt. :) så söta men fortfarande ganska skygga. 




Dom blir så glada när jag kommer med maten. :) måste köpa nya morötter till dom bara. Idag blev det bara pellets och hö. 

Nu ska jag sova som en stock förhoppningsvis. God natt!


Kommentarer
Postat av: Jennysen

Alltså, haha. Förlåt att jag skrattar, men den ser så pluttig ut på honom! XD

Svar: Haha joo den såg väldigt pluttig ut men det blir nog bra.. Kan ju inte ha en med större säte iaf för då passar den inte mig. :)
Jenny Säfström

2015-05-06 @ 05:59:16
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: Jennysen

Nej, självklart inte. Det ska ju passa både häst och ryttare, och bara för att den ser liten ut på honom betyder ju inte det att den inte passar! :)

Svar: Nä precis. :)
Jenny Säfström

2015-05-07 @ 06:22:27
URL: http://jennysen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0