En bra dag igår trots dumma känslor och tankar

De jobbiga känslorna släppte efter ett tag med all morgonstress och allt fix inför Christers födelsedagsfika som vi skulle ha här hemma igår. Jag och Elina fixade tårta och bakade sockerkaka och saffranskaka. Sen kom mamma och lekte lite med henne så jag kunde dammsuga och städa undan det sista. 

När inte Elina når upp så får väl tårtan komma ner till henne :)



Att slicka visparna och smaka smet är det bästa med bakningen tycker Elina.

Glömde fota under själva "kalaset" men det var trevligt och vi fick massa fika över som vanligt. Lyckas alltid göra för mycket, men hellre det än att det inte räcker. 

När alla gått hem tog jag och Elina en tupplur i soffan innan det var dags att äta middag. Sen följde hon med mig till stallet och hjälpte mig att ta in alla hästar. Så blev en sen kväll igår för hennes del så idag är hon hemma med mig och myser. 

En kvällsbild på mig. Hade lockat håret lite. 


Idag tar vi det lugnt tror jag. Laddar inför en kväll på jobbet. Får se om vi gör rent hos kaninerna idag eller om jag tar det i morgon. Börjar bli dags och sen ska klorna klippas också. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0