Lite kvällsridning

Ett dressyrpass i ridhuset på bästa Jacson får avsluta denna dag. 


Han var så fin så fin, och styrkan och orken kommer mer och mer så det känns kul. Lite snubbligt mot slutet men annars ganska stadig på benen idag. Jag däremot börjar känna mig klumpig i sadeln och hamnar lite i obalans ibland. Blir lite framtung lite då och då vilket resulterar i lite ojämnt tempo hos Jacson men det betyder å andra sidan att han lyssnar bra på vikten. :) 

Att rida när man börjar bli tjockis är inte det lättaste och det gör ONT! Min ljumske är väldigt öm nu så får se om jag kommer kunna gå normalt i morgon. 

Varför har ingen kommit på mammarodbyxor/gravidridbyxor?? Konstigt tycker jag med tanke på hur många tjejer/kvinnor som faktiskt håller på med hästar. Eller finns det någonstans att få tag i?? Jag kan ju inte ha ridbyxor längre få knappen och dragkedjan inte går att stänga längre. Och då är jag ändå inte jätte stor. 

Nu ska jag krypa ner i sängen och sova. Kanske be Christer om lite massage på min onda rygg och se om han nappar. :)

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0