Kvällsjobb följt av ett efterlängtat dressyrpass

I morse var jag sååå trött.. Funderade på hur jag ens skulle orka jobb hela dagen, men det gick! Låg och vilade i mammas soffa hela morgonen tills jag började jobba vid 11. Mamma skjutsade mig idag då vi lämnat in min bil på service. Sen kom hon och Christer å lämnade den på jobbet åt mig när den var klar. Smidigt för mig!! Tack och bock! 

Jobbdagen har gått hyfsat bra. Hade väl inte riktigt tempot jag ville ha men jag gjorde det som skulle göras i alla fall. Har laddat hela dagen för att jag skulle få energi till ett ridpass efter jobbet. Och sagt och gjort, efter jobbet åkte jag till Jacson för ett ridpass i ridhuset. 

Jag lindade benen, satte på boots fram och gjorde benreflexer av såna där "armband" som knäpper ihop sig själv när man slår mot armen. Och med hjälp av lite tejp så nådde dom även runt de nu ännu tjockare lindade benen och höll sig på plats. Finns ju inga reflexer som passar honom att ha utanpå skydd/lindor. Och dom benreflexerna han har går precis runt benen när han är "naken". Och då har han största storleken. 

En riktigt dressyrig Jacson idag. :)


Det gäller ju att vara lite klurig. :)


När all utrustning var på så begav vi oss till ridhuset i mörkret. Heja oss!


Red kanske sammanlagt 30 min intensivt men med två korta skrittpauser. Idag var han sådär mjuk, lyhörd och alldeles underbar som han är när han verkligen gör sitt allra bästa. Så himla rolig ridning idag! Han gick fram ordentligt och höll tempot utan att jag behövde påminna honom. Fattade 3 galoppfattningar direkt när jag gav signal och kämpade på riktigt bra när jag bad honom hålla galoppen genom en stor volt. I traven var han som gummi idag! Jätte mjuk och fin i munnen och lyssnade på minsta lilla hjälp. En riktigt stor guldstjärna till finaste Jacson idag!! Älskade dunderklump! <3

Så skönt att "gamla" Jacson är tillbaka igen och att det gick så fort. För den Jacson jag red i söndags var ingen häst jag kände igen alls. Han var som en helt annan häst då. En dålig dag kanske. 


Och nu har jag precis slängt i mig lite enkel middag bestående av varmkorv och lite sallad. Klockan är 00.02 och jag måste krypa ner bums i sängen. Men inatt kommer jag sova med ett leende efter dagens härliga dressyrpass på min egna stora blivande dressyrstjärna. 


Lite jobbigt bara att när vi kom hem till stallet igen så gick jordfelsbrytaren så hela gården vart kolsvart! Då är det tur man har världens snällaste häst som är lugnet själv och tålmodigt står så snällt på gången i mörkret och väntar medans jag pysslar och donar med honom med en svag pannlampa. Värd sin vikt i guld! Han är verkligen helt fantastisk! <3

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0