En utedag

Idag har vi passat på att vara ute mycket i det fina vädret. Tog med hundarna på promenad kombinerat med lekparkshäng. 

Efter hundpromenaden hämtade vi Elinas cykel och cyklade till centrum för att köpa glass. Men hon är inte den lättaste att ha att göra med just nu. Trots, gnäll, skrik, gnäll och lite mer gnäll.. För det mesta ser hon ut så här:


Vad man än gör så tycker hon det är fel just nu. Men lyckades få henne att skratta lite när jag bad om det i alla fall. Tänk om hon kunde ha det leendet hela tiden istället, vad man skulle smälta hela tiden då.❤️




Kan inte vara lätt att vara tre år och ha så mycket åsikter om precis allt och en vilja av stål. Som hon prövar mitt tålamod precis hela tiden nu denna lilla tjej. Blir typ gråhårig och får huvudvärk. Helt klart är hon påverkad av att Evan kommit och hon nu måste dela mig med honom. 

Men hon blev i alla fall lycklig när hon och jag köpte glass. Älskade Elina.❤️

När vi kom in somnade hon i soffan. Man blir trött av mycket frisk luft. Jag själv kände mig också rätt slut men gick ut och kollade till kaninerna som skuttade i sina hagar. Båda pigga och glada. Ikväll får Rafflan sin sista dos medicin och hon är sig själv igen!💕😃 lite smalare än innan men det är bara positivt då hon var lite överviktig innan. 


Sen har jag badat Evan idag också och jag tror han tyckte att det var skönt när jag hällde vatten på honom.☺️ Lille stackarn har lyckats riva sig själv i ansiktet nu på eftermiddagen också. Jag som trodde jag lyckats kapa de vassa små naglarna, men tydligen måste jag missat nån. 



Så nu är det snart dags för en promenad med hundarna igen. Ska bara se till så Evan äter ordentligt så jag kan vara borta en stund om inte Christer vill gå denna runda. 

Sen blir det lite chips och dipp framför tv:n. Nyttigt och bra.👎🏻😁


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0