En helg fylld av bilkörning

Hej.. Har inte haft varken tid, ork eller möjlighet till bloggen denna helg. Har nämligen varit Pias chaufför denna snöiga helg för att hämta hem hennes nyköpta häst. Vi har kört i 16 timmar totalt på två dagar då vi fick ligga i ca 60km/h nästan hela vägen både dit och hem då det var halt väglag med dåligt väggrepp. Hästen är en jätte söt liten Tinkervalack på 147cm vid namn Confekt. Supersnäll verkar han vara och tror hon köpt en toppenhäst. Ingen var gladare än Pia när vi äntligen efter så många timmar kommit fram och lämnat av hästen i sin nya box.


Verkligen bra träning för mig att köra släp. Men fy vad mycket skit man tryckt i sig på vägen. Massa godis och Cola blev det som färdkost. Men allt har gått superbra trots vädret emot oss och många timmar bakom ratten. 

Så idag har jag och Elina bara slappat. Har känt att jag behövde ta igen lite sömn och även bara koppla av. Var bara en sväng till mödravården i morse för kontroll där allt var bra utom mitt järnvärde, så blir till att köpa järntabletter. 

Nu ska jag börja med nån middag. Får bli nåt enkelt tror jag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0