Efter några dagars tystnad...

...här på bloggen så kommer här ett inlägg.
 
Som jag skrivit tidigare så mår jag lite så där halvbra just nu. Mitt humör pendlar nåt fruktansvärt och mina känslor för allt är precis upp och ner hela tiden. Motivationen till det mesta tryter och jag har bara känt mig mer död än levande i några dagar med ett fakeat smile på läpparna och bara försökt ta mig genom dagarna hyfsat smidigt. Nu har i alla fall en person hört av sig till mig angående omplacering. Så vi får se vart allt slutar. Känns jobbigt men antar att jag får bita i det sura äpplet och faktiskt hoppas på att jag kommer känna mig mindre stressad och orkeslös om mitt samvete mår bättre. Hatar verkligen att vara en grubblare som tänker på allt, och alldeles för mycket på jobbiga saker framförallt.
 
Men men.... idag har i alla fall dagen rullat på med gnäll och tjat som vanligt. Känns som det bara är just gnäll och tjat hela tiden nu. Trotsig gnällig treåring hemma och jag då som en tjatkärring till morsa. Fy alltså, längtar efter en sådan där bra period när vi kn skratta mer ihop igen än att tjafsa om precis allt. Men det är väl en fas som med allt när det kommer till barn. Evan har även han blivit lite mer gnällig mot innan. Man märker att han vill betydligt mer nu och inte nöjer sig lika lätt vid att t ex sitta i knät eller ligga i vagnen på promenaderna. Han vill gå runt och se saker och ha uppmärksamhet hela tiden, och har även hittat sin röst, så det blir höööööga skrik mellan varven. 
 
Men trots att varit gnälligt och tjatigt idag så har vi varit hos mormor en stund och hälsat på. Sen när Christer kommit hem och vi ätit middag så tog han och Evan ett bad tillsammans.
 

Och nu ska jag kolla på en film här i sängen på min dator medans Elina kollar på Masha och björnen på tv:n. Självklart somnade hon i soffan tidigare så hon lär inte somna än på ett tag så hon får varva ner med film.
 
Hoppas på att min nacke känns bättre i morgon också. Har haft halvt nackspärr idag och inte kunnat röra huvudet åt alla håll. Snodde lite voltarenkräm hemma hos mamma av min syrra.
 
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0