En dag ute på landet

Idag var Christer ledig från jobbet, men vi delade ändå upp oss. Men först gick vi gemensamt till BVC där Evan skulle få sin rotavaccinering, samt mätas och vägas. Nu hade han planat ut lite mer istället för att gå spikrakt uppåt i kurvan. Han är ju mycket mer aktiv så han gör av med mer energi och därav att kurvan sjunker. Men allt var bra ochhan var så duktig. Elina passade på att leka under tiden.

Sen när vi kom hem där ifrån så tog jag med mig båda barnen och Harry och åkte ut till Anna på vischan. Så mysigt att vara där, bort från all stress med åkrar som utsikt. Pia var också där en stund så vi åt pannkakslunch och så gick vi ut en stund på deras tomt och spelade ett spel med ringar man skulle kasta och barnen gungade. Annas bonusbarn Timmy var nämligen hos dom nu också och han är lika gammal som Elina nästan på dagen. Skiljer bara 2 dagar mellan dom.

Sen när vi kom hem där ifrån så har vi bara gjort det vanliga här hemma. Ätit middag, promenerat med Harry, plockat undan lite. Och så har jag även rensat lite grässtrån i min blomrabatt. Kaninerna har varit ute och jag har slängt ut gräsfrön på baksidan där det var kala fläckar. Så nu tänker jag faktiskt bara sitta framför tv:n en stund innan läggdags.

För första gången någonsin så ville Elina hålla i Evan när vi var på BVC! Wow vad stolt och glad jag kände mig. Hon ville att han skulle åka rutchkanan med henne, men det slutade med att hon tappade greppet lite så Christer fick ta honom istället. Så hon åkte ner själv men var glad ändå. Hon har ju inte visat minsta intresse för honom tidigare. Och sen vid middagen idag så visade hon även sina leksaker. Äntligen kanske det släpper lite.❤️ Han fick dessutom sitta i sin riktiga stol idag för första gången. Stora killen!❤️ Jag får gråa hår av er men jag älskar er ändå gränslöst mina fina barn!❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0