Då var man massa pengar fattigare och massa kaninmedicin rikare

Efter drygt 3,5 timmar hos veterinären så är vi nu hemma igen och jag har precis gett första dosen medicin till Rafflan som antingen har kraftig urinvägsinfektion, livmoderinflamation, kanske njursten, ja lite ovisst men röntgen var så otydlig. Men massa blod i hela urinblåsan hade hon och har ju inte ätit på hela dagen. Så om 30 minuter ska jag även mata henne med Critical Care som är en slags hövälling. Måste ju få igång hennes mage igen så det blir en 10 dagars medicinering nu med 5 olika mediciner samt tvångmatning med hövällingen flera gånger om dagen. Tur man är mammaledig så man är hemma. 

Har gjort ett schema för att hålla koll på hur mycket och hur många gånger om dagen hon ska ha varje medicin. 



Så nu efter denna kvällen är jag helt slut. Ska bli skönt att lägga sig sen. Alltid är det något med djuren.

God natt!


Kommentarer
Postat av: Marie

Fem djur och två småbarn, puuuh jag blir helt svettiog bara jag tänker på det. Hoppas hon blir frisk av medicinen. Trevlig helg!

Svar: Ja man har en del att göra. Ingen brist på sysselsättning☺️
Ja vi får hoppas hon blir bättre. Annars blir det nog tyvärr avlivning. Får se hur hon tar sig på medicinen.
Jenny Säfström

2016-04-01 @ 09:34:43
URL: http://www.marieangel.se
Postat av: Jennysen

Hoppas hon mår bättre nu. Blev lite fundersam på att du skrev att det är normalt att de kissar rött/blod ibland. Det är det ju INTE, däremot så kan de kissa rött om de ätit t.ex. rödbetor! :)

Svar: Normalt å normalt dom kan ju även kissa rött om dom ätit mycket morötter.
Hon mår lite bättre men inte helt bra.
Jenny Säfström

2016-04-01 @ 22:24:28
URL: http://jennysen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0