Lite häst på kvällen

Efter att ha sovit bort typ hela dagen idag så kändes det skönt att vara ute i lekparken en stund med Elina när jag hämtat henne. Även om det inte var länge alls som vi var där så hann jag i alla fall få lite frisk luft och känna lite värme från solen. 




Hundarna har idag fått gå in och ut som dom vill då dörren till baksidan varit öppen hela dagen. Sen har Christer promenerat dom lite längre på kvällen. 

Jag själv lagade middag till Christer och Elina lagom tills han kom hem och sen åkte jag och mötte Jenny i hennes stall för att titta, fota och filma henne när hon red programridning. Hon hade bjudit in sin vän Suvi som driver en egen ridverksamhet ute i Vallentuna att döma programmen för de ryttare som ville ha bedömning. En liten träningstävling kan man säga där man bara tävlade mot sig själv och även fick chans att rida igenom programmet en gång till efter med hjälp av Suvis instruktioner. Nyttigt!  Stannade även och kollade när Moa red sin ponny Bullen. Hennes mamma och hon var medryttare på två hästar i Jacsons stall innan så det var kul att se deras fina ponny som dom köpt för drygt ett år sen. 

Har lagt in massa bilder i datorn nu på kvällen men måste gå igenom dom då det alltid är alldeles för många, samt att några behöver ljusas upp lite innan jag visar. Men nu är klockan så mycket så lär lägga upp i morgon istället.


Mysigt att få klappa och lukta på häst igen även om man själv blir bra sugen. 

Nu ska jag krypa ber i sängen. 
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0