RAW

Om ni undrar varför bilderna från Skansen aldrig kommer upp så är det för att jag fotade i RAW-formatet med kameran istället för med jpeg. Och tydligen så går det inte att se dom bilderna på min dator då så Christer ska försöka ladda hem nåt program som antingen konverterar om bilderna eller gör så dom går att se. Man vill ju kunna fota i RAW då kvaliteten blir så mycket bättre men kunde ju inte se bilderna på gamla datorn heller när jag använt det formatet. Men trodde faktiskt att det skulle funka nu när jag har en ny dator men icke.. Och tekniskt okunnig som man är så klarar jag ju inget sånt själv som att fixa när något går snett. Typiskt.  Fattar inte varför inte alla datorer kan läsa det formatet då de flesta som fotar med system faktiskt fotar i RAW. Jaja håll tillgodo helt enkelt. Suck! Haha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0