Det hemska som hänt...

Nu hände det, det som jag och en före detta kollegas stora fasa. En terrorattack i Stockholm. Så fruktansvärt hemskt och jag kan inte med ord beskriva hur upprörd detta faktiskt gör mig. Ska mina barn behöva växa upp i ett samhälle fullt av hat och där man ska behöva vara rädd för att gå ut. Vart är världen på väg? Vad hände en mänskligheten??
 
Hat föder hat och jag tror inte en sekund på hämnd och att man ska ge tillbaka. Sprid mer kärlek omkring er och visa att vi finns. Vi snälla människor som fortfarande vill tro gott om alla.
 
Var ganska exakt 1 år sen som jag och min kollega pratade om att vi båda kände ett hot mot Sverige när man tittat på alla nyheter om hemskheter i världen. Vi båda sa att det bara skulle vara en tidsfråga innan någon hemskt skulle hända även här. Och igår hände det!! Äckliga svin som planerar och sen genomför något sådant. Jag tycker uppriktigt synd om dig/er för uppenbarligen är du/ni mycket sjuka psykiskt. Ingen frisk människa vill väl medvetet skada andra.
 
Beklagar verkligen de drabbade som faktiskt miste livet och till deras anhöriga och alla skadade människor.
Det finns ingen rättvisa i när något sådant här händer och jag kan bara vara tacksam att alla mina nära och kära är och var i säkert förvar.
 
Krama om dina nära lite extra och visa att du bryr dig. Vi alla är nog lika chockade av detta och kan behöva uppmuntran.
 
Kärlek, tro och hopp!! Jag vill inte ge upp mänskligheten..
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0