flera veckor senare....

....säger jag hej igen!
 
Liver rullar på med för få timmar på dygnet verkligen. Och det senaste som har hänt är att vi blivit en familjemedlem rikare i valpen Hilda! En liten chihuahua på 11 veckor nu. Sötare än socker och en liten fegis än så länge.
 

Just idag har vi träffat Jenny en snabbis för lunch. Och så har vi passat på att vara ute på baksidan i det fina vädret. Planterat om min aloe vera då det började bli trångt i krukan och Elina har planterat paprika och tomat.
Älskar dagar med fint väder då man kan vara ute utan att frysa. Att kunna ha altandörren öppen och gå in och ut som man vill. Och att sen när det börjar bli kyligare få lillen att somna och sen få en stund här vid datorn där jag kan sitta i det soliga fönstret och ta upp den sista värmen. Att dricka en kopp kaffe i lugn och ro och njuta av lugnet för en liten stund.
 

Nu är det inte långt kvar heller tills min lilla prins ska börja på förskolan. 18 april ska han skolas in och sen börjar jag jobba igen den 1 maj. Alldeles för snart enligt mig men vi måste ju ha råd att överleva också så då behövs min inkomst. Vi får njuta av de dagar vi har kvar tillsammans hemma och sen passa på när man är ledig från jobb.
 
Vår fina lilla Plutten har fått en ny, fin, stor bur också. Ett omgjort vitrinskåp från Ikea. Så nu har han en lyxlya!
 

Ska verkligen försöka att ta mig mer tid för bloggen. Jag vill så mycket mer än vad jag hinner bara. Väldigt kul i alla fall att äntligen få kika in och säga hej igen efter ett långt uppehåll.
 
Dags att röja lite i köket och sen laga mat.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0