mer skit i världen

God kväll!!
 
Idag har varit en dag fylld av bus för barnens del. Först var vi hos Jaya en stund på förmiddagen där Elina fick leka med Charlie. Sen åkte vi och handlade en present till Alicia som fyllde 9 år. Ett par fina blå örhängen och en blå klänning fick det bli. Och lite läskigt var det när man fick reda på att 30 min efter att jag varit inne i smyckesaffären så skedde där ett väpnat rån. Helt sjukt alltså! Som tur var hade jag ju åkte hem men ändå. 30 minuter senare bara.. Jag säger det igen, vart är vår värld på väg?? Man tänker ju genast att "tänk om" jag stått där med barnen när männen kom in.. Vad gör man då?? Fy alltså! Näää nu får fasiken människor skärpa sig. Sluta bråka, sluta råna, sluta kriga, sluta vara elaka..... Vad hände med allt fint som var när man var liten?? När man sa hej till alla man mötte och fick ett stort leende tillbaka. När man kunde lämna cyklar olåsta på framsidan av husen och lämna tillbaka lånade filmer i brevlådan utan att det blev snott. Idag kan man ju knappt ens gå ut för at hämta posten i brevlådan utan att nån dum jävel försöker råna en. VART ÄR VÅR MÄNSKLIGHET PÅ VÄG???
 
SNÄLLA alla ni dårar där ute som bara vill illa. Kan inte ni samlas på ett och samma ställe och sen kan ni ha ert skit för er själva. Så vi oskyldiga andra människor kan få leva i fred och med ett lugn inom oss istället för rädsla och stress..
 
 
Näää nog om det.... Jag har i alla fall varit duktig både igår och i förrgår med min diet... Idag däremot hände ett litet snedsteg men tar igen det.. Kosten är jobbig alltså.. Träningen är Peace of cake om man jämför med kosten. Men men.... bara på't igen. Träningen har som sagt gått super!!
 
 
Efter kalaset idag så åkte vi till Jaya och Charlie för mer lek.. Barnen trötta och jag trött, Perfekt! Eller??? Bara stallet kvar sen på kvällen. Tog in hästarna med Anna och pussade lite på Jacson. Känns skönt att få gå och sova alldeles strax, helt slut verkligen!
 
Fick gosa lite med Jayas råtta Chet idag också. Nästan lika stor (liten) som Hilda. Trodde nästan att det var henne jag lyfte upp. Hahahaha.
 

Nu SOOOOOOOVA!!
 
Och by the way ska jag tvätta bort sminket med en grym make up-remover.. Borde testas! ;)
God natt!
 


Kommentarer
Postat av: Marieangel

Fasiken va läbbigt...tur att ni hann ut!

Svar: Ja jag fick reda på det direkt jag kom hem.
Jenny Säfström

2017-04-09 @ 22:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0