December och stress

Japp nu börjar man känna sig lite lätt stressad inför julafton. Jag är inte färdig än med allt och känns som jag får stryka något på min "att göra"/"att köpa" lista. Jag är även just nu inne i en jobbig period med mig själv där jag bråkar väldigt mycket med mig själv och mina tankar. Jag vill för mycket och det gör att jag blir deppig. Måste öva mig på att acceptera mera och bara finna mig i saker. Min största svaghet tror jag. 

Våra nya familjemedlemmar mår i alla fall bra och Elina tar ut dom en stund varje dag. Alla fem är så gulliga! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

I helgen som var så åkte Elina och jag till stora hundmässan. Vi mötte upp Petra och Lennox och så gick vi runt där hela dagen. Massa fina hundar såg vi och Elina ställde även ut sin Vovvis och fick diplom och prisrosett i mjukisdjursutställningen som fanns för alla barn. 

(null)

(null)

(null)

I måndags till tisdags så åkte jag även ner till Skåne en snabbis med min kollega Emma för att hämta hem hennes häst som stått i träning där. En jätte fin häst och en otroligt nöjd Emma som fick sitta upp på en mer avslappnad och harmonisk häst. 

(null)

(null)

Känns bra att man kan hjälpa till ibland. Men nu när jag kommit hem igen så har dessa dumma känslor kommit som jag inte riktigt kan hantera.  Är  faktiskt less på det mesta och har svårt att blicka framåt. Helst av allt vill jag bara gå å lägga mig under täcket och bara vara ett tag. Vara för mig själv. Men det är svårt när man har barnen. Där måste man alltid resa sig igen och fortsätta kämpa. 

Hoppas alla ni andra mår bra där ute i alla fall. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0