Utökad liten flock!

Idag hade jag ett ärende i Hägersten. Jag har mött en uppfödare som föder upp möss och nu har jag därför utökat vår lilla flock på två möss till hela 5 st. Dom trivs bäst i grupp så då tänkte jag att då får dom lite fler kompisar. Dessa tre nya tjejerna är lite större i typen och har större öron. Dom är tydligen korsning mellan engelsk typ och svensk typ. Svensk typ är små å engelsk stora. Hur söta som helst i alla fall och väldigt snälla. Redan kär!😍 Namn är ännu ej bestämda då just dessa tre inte var egenuppfödda av henne så hade dom heller inget uppfödarnamn så vi får välja helt själva.  En vit svartögd, en silver röd ögd och en reversed siames berkshire heter tydligen färgerna. En hel vetenskap det där tydligen. 😃 Spännande att få lära sig nåt nytt! 

Svårt att få till någon bra bild på alla samtidigt från buren men här ser ni lite i alla fall. Och lilla Fläckis kom också med på bild.😃  Så nu är denna buren full! 

(null)

(null)

(null)

Alltså kolla de söta öronen!! Man dör ju typ så sött!  

Nu ska dom få vänja in sig med varandra i lugn och ro så får vi se om vi kanske plockar upp dom en stund ikväll. Nu ska jag passa på att vila lite innan jag ska på luciatåg på förskolan.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0